typical human

manusia bila dah berjaya seringkali lupa orang yang ada di belakangnya ,orang yang sambutnya tatkala dia hampir terjatuh ,orang yang terus memimpin dia ke arah kejayaan ,orang yang mem'bahu'i nya tatkala dia bersedih .kenapa ek ?

tak marah pon pada golongan ni ,tapi tertanya tanya ,betul ke kejayaan yang dimilikinya tuh milik dia ? bukan kah jatuh bangun seseorang individu itu terletak pada tangan Allah ? kenapa begitu cepat dia lupa diri? lupakan kawan tuh takpe lagi laa kann ,tapi bile lupa Allah tuh ? masya-Allah :( 

kalau ditanya dalam kubur nanti nak jawab apa ? dah laa kawan ditinggalkannya .siapa lagi nak doakan untuk dia ? ibu bapa? ibu bapa sendiri mengharapkan doanya untuk melintasi titian siratulmustakim dekat akhirat kelak .

janganlaa sesekali tinggalkan orang yang sering menyokong kita, hargai mereka sementara mereka masih sayang ,sementara mereka masih mampu mendoakan kita. kan doa yang mustajab dari kawan yang mendoakan kita tapi mereka tidak mendedahkannya :')

dan saya,sebagai kawan ,saya harap dia sedar saya sangat sayangkannya ,saya harap dia menjadi dia yang dulu .saya tak pergi jauh dari dia ,saya selalu ada ,dalam hati .bila dia dah sedar ,harap harap dia menemukan saya kembali :')

No comments:

Post a Comment

such a big honour to know theres someone read my entry .
tqvm :D